Symposium 2021

Op maandag 11 oktober 2021 (Coming Out Day) vond het uitgestelde symposium ‘Vrijheid en Veiligheid’ plaats in De Nieuwe Kolk in Assen.

Met dit symposium wilde stichting ARA begrip en bewustwording creëren en vergroten voor seksuele diversiteit en genderidentiteit in Drenthe. Seksuele diversiteit in de samenleving, hoe gaan we daarmee om? Die vraag stond centraal op 11 oktober.

Het symposium richtte zich op bedrijven, instellingen, overheden, verenigingen en andere organisaties in Drenthe. Hen werd kennis aangereikt en handvatten aangeboden om een klimaat van vrijheid en veiligheid te bewerkstelligen, zodat iedereen er echt bij hoort, kan zijn wie hij is en kan leven zoals hij wil.

13:00 uur – Opening door o.a. dagvoorzitter Hink Jan Apotheker
13:20 uur – Spreker 1: Astrid Oosenbrug (Voorzitter COC Nederland)
13:50 uur – Spreker 2: Willemijn Ahlers (vrouw die als man heeft geleefd, politieachtergrond)
14:20 uur – Spreker 3: Casper Boom (Ex-korfbalinternational)
15:20 uur – Workshopronde 1
16:35 uur – Workshopronde 2
17:20 uur – Plenaire afsluiting met hapje en drankje

Sprekers

Astrid Oosenbrug

Voorzitter COC Nederland

Autodidact, oprecht, ad rem, goedlachs en zeer betrokken. Dit zijn woorden die mij goed omschrijven. Als echte Rotterdamse is mijn motto dan ook: “Geen woorden maar daden”. In mijn ‘vorige leven’ als Tweede Kamerlid heb ik me hard ingezet voor cybersecurity & lhbti-emancipatie. Tegenwoordig ben ik sociaal ondernemer in ICT & cybersecurity en in mijn vrije tijd ben ik o.a. voorzitter COC Nederland.