Alles goed? Iedereen zichzelf?!

Project 'alles goed? Iedereen zichzelf?!

Levensliedjes en verhalen over jezelf kunnen zijn … tot in lengte van dagen.

‘Alles goed? Iedereen zichzelf?!’ is een programma van zanger Klaas Spekken, pianist Tony Hoyting en Roze 50+ ambassadeur Marjet Bos. Met uit het leven gegrepen liedjes en verhalen vragen zij op een open en persoonlijke manier aandacht voor de situatie van oudere lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen, transgender- en intersekse personen (LHBTI). Ze stellen de vraag of LHBTI-ouderen helemaal zichzelf kunnen zijn, zonder dat zij bang hoeven te zijn om te worden buitengesloten.

Het programma richt zich op bewoners, medewerkers en vrijwilligers van zorg- en welzijnsinstellingen.

Stichting ARA gaat, in nauwe samenwerking met Roze 50+ Drenthe, in gesprek met zorginstellingen om deze voor het programma te interesseren. Het achterliggende doel is de zorginstellingen bewust te maken van de noodzaak om de aandacht en zorg voor LHBTI-ouderen te implementeren in beleid. Tevens wordt zorginstellingen gewezen op het belang van het Roze Loper-keurmerk.

Informatie over het programma:

Marije Lugtmeijer Roze 50+ Drenthe marije.lugtmeijer2@gmail.com
Marjet Bos Roze 50+ Oldambt roze50plusoldambt@gmail.com 06-20716469