Activiteiten 2021

Sinds 2015 is Assen Regenboogstad en Drenthe Regenboogprovincie. In de Regenboogweek, die jaarlijks rond Coming Out Day (11 oktober) wordt gehouden, wordt aandacht besteed aan de sociale en maatschappelijke acceptatie van homo’s, lesbiennes, bi-seksuelen, transgenders en intersekse personen.

In dat kader zal stichting ARA op maandag 11 oktober 2021, in nauwe samenwerking met de gemeente Assen, de provincie Drenthe en de LHBTI-partners, een symposium organiseren in De Nieuwe Kolk.

Thema van het symposium is ‘Vrijheid en Veiligheid’. Hoe veilig ben je als LHBTI’er in de openbare ruimte, op je werk, op school, bij je sportclub, in een zorginstelling etc.

Met dit symposium hoopt stichting ARA de discussie verder op gang te brengen over de sociale acceptatie van diversiteit in de samenleving.

Alle informatie over het regenboogsymposium ‘Vrijheid en veiligheid’ vind je op www.regenboogweekassen.nl

Naast het symposium is Stichting ARA ook voornemens een filmprogramma te organiseren rond Coming Out Day in samenwerking met De Nieuwe Kolk, het Internationaal Filmfestival Assen en de Asser Filmliga. Daarnaast staan er nog twee projecten op het programma;

• Project ‘Aal goud … elk enain zichzulf’, een samenwerking met Roze 50+ Drenthe. Dit project is gericht op meer aandacht voor LHBTI+ ouderen in verzorgings- en verpleeghuizen.
  • Project ‘Later’ van COC Groningen-Drenthe, ook gericht op LHBTI+ ouderen. Stichting ARA participeert in de Focusgroep in het kader van de voorbereiding van het project.